30 juni

Då har pengarna rullat in än en gång. Jag har varit duktig och skrivit ner vad jag ska köpa och hur mycket det kostar så jag inte köper nånting onödigt förrän jag är säker på att jag har pengar över. Däremot var det tänkt att jag skulle ut och springa idag, men vad säger vädret? skulle inte tro det va. Möjligtvis en svalare dag. Jag får se om jag far in till stan och tar ut pengar och refill till mobilen, men jag känner mig så ofräsch efter jobbet då vi har målat och oljat in hur många plankor som helst och nej, jag har inte duschat efter det, hehe. Jag vet, jag är fräsch. Men jag ska så småningom.

På jobbet är vi duktiga som vaktmästare. Vi har målat över klotter vid hockeyrinken och så har vi oljat in hela 264 meter, det vill säga 48 st plankor som var 5,5 meter långa. Det jobbiga var inte oljandet utan att bära plankorna från släpet till bockarna där vi oljade in dem. Men annars har vi inte gjort mycket mer. Vi har jobbat in lite tid så vi kan gå tidigare på fredag och äta nånting gott då det är sista dagen.

Nu ska jag faktiskt, tro det eller ej, bada Nisse. Han luktar äckligt och ÄR äcklig nu på sommaren. Katter brukar väl vara rädd eller ogilla vatten? men inte Nisse, han badar i bäcken som rinner bakom oss och inte nog med det så är det lerigt som fan där, så varje gång han kommer in är han lerig ända upp till magen. Gulligt?

Det som folket har sagt

Säg det du vill säga här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

Din email: (bara jag som ser)

URL/Om du har egen blogg:

Din rad:

Trackback
RSS 2.0