29e januari 2009

Dagen har gått himlarns fort, fast det brukar alltid torsdagar göra. Dock så hände det en liten incident idag då jag skulle på bussen, jag hade nämligen tappat bort mitt tillfälliga busskort, en papperslapp. Satans panik jag fick då bussen kom. Men min mor ringde och räddade mig. Vi for och handlade och lånade några böcker på bibblan i Öjebyn och sen fikade vi på Hanséns. MYCKET gott med en potatisbakelse. Förut trodde jag att den innehöll potatis eftersom den hette så. Numera vet jag att den heter det för att den ser ut som en potatis, hehe.

Väl hemma blev det en katt för mycket i hemmet. Det var Siri, grannarnas katt som hälsade på Nisse. Grannarna var borta så hon fick vara inne hos oss ett litet tag, och hon fick lite mat och bus, haha. Men snacka om skillnad i storleken. Nisse är typ minst dubbelt så stor som Siri, haha. Jag fick några bra bilder på henne också. Det är ju roligt att fota andra djur för en gångs skull. Nisse fastnar inte så bra på bild. Men det gjorde Siri. Så jag kanske ska tacka henne.

Nu har jag packat ganska mycket men det är ganska mycket kvar också. Frukosten ska jag fixa imorgon och så packa alla färskvaror. Jag måste komma ihåg att ladda batteriet till kameran så jag kan ta med den. Det blir första gången jag vågar ta med den då det ska förtäras alkohol. Fast jag är inte riktigt övertygad om att jag ska ta den än heller. Man brukar ju bli alldeles för kamerakåt.. Så jag kanske ändå ska ta digitalkameran.

Nu ska jag ta mig en tripp upp till vinden för att hämta sovsäcken och se om det finns en bob där. Vi har lite problem att ta oss till Svensbyn så vi tänkte att Alex kan ju tolka med bob bakom hans skoter så kör jag och Linnea åker, haha. Det kan ju inte bli bättre. Men som sagt, först behöver vi en bob att åka på.


Det som folket har sagt
Postat av: Emma

Haha så ni fick lite finfrämmande idag av Siri :p Hoppas hon var snäll och inte allt för besvärlig :)

2009-01-29 @ 17:45:11
URL: http://mjaaou.blogg.se/

Säg det du vill säga här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

Din email: (bara jag som ser)

URL/Om du har egen blogg:

Din rad:

Trackback
RSS 2.0