September 3

Åh, min kissebäbis blev sjuk igår. Magen såg ut som en ballong och ögonen såg ut att inte vilja leva. Så det blev akut-få-bäbis-bra-igen, så vi badade honom i ljummet vatten för att lösa upp eventuella gaser. Och det var roligt tyckte jag, för jag har aldrig badat nån katt förut. Och eftersom vi ändå höll på att bada en katt så kunde vi lika gärna bada de andra. Kattungarna är så fruktansvärt smutsiga då de inte har någon mamma som slickar dem rena, och det är ju lite svårt för mig att tvätta dem varje gång de har fått smuts i pälsen. Men jag gör så gott jag kan. Idag mår den sjuka lite bättre, fast den är fortfarande hängig och så. Orsaken tror vi är att vällingen som vi köpte var inge bra, så vi köpte den som vi använde innan den. Och det verkar hjälpa lite grann.
Idag mina vänner och ovänner har jag suttit vid datorn ungefär hela tiden och nu när klockan är halv sex så börjar jag fundera vars fan alla är. Ingen är hemma och pappa brukar komma hem kring 3, så vem tusan ska laga min mat? och ska jag måsta gå ut med hunden i det här vädret? jag antar att jag måste det. Blä för det.
Nu ska jag gå och göra välling och ge hunden mat och göra mig själv mat. Sen kommer min älskling och är med mig och sover också. Så det blir ju trevligt. Ha det bra!

Det som folket har sagt

Säg det du vill säga här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

Din email: (bara jag som ser)

URL/Om du har egen blogg:

Din rad:

Trackback
RSS 2.0