September 26

Nu är jag hemma, skönt och oskönt på olika sätt kan man väl säga. Jag ska väl skriva en "liten" rad om vad vi har gjort och hur det har varit.

Dag 1 , lördag
Eftersom vi inte sovit så länge på lördagsmorgonen och för att det var lite halvtaskigt väder så bestämde vi oss för att unna oss ett hamam (turkiskt bad). Det var väl en upplevelse i sig. Dock så kan jag inte rekomendera detta till yngre tjejer, speciellt inte blonda då turkar kan vara lite VÄL påträngande. Hursomhelst så fick man först sätta sig i en ångbastu med nå specialgrejs i mitten, allt i marmor. Så la man sig på den där i mitten då och så fick man bli "peelad" typ. Där kunde det lossna upp till 150 gram hud. Huvva. Sen blev man intvålad och till slut fick man gå ut och få massage av äckliga turkar. Man fick minst en halvtimmas massage från topp till tå. Fast som sagt, jag gillar inte turkar som försöker sig på en. Alltså, misstolka inte, men ja. Han var lite VÄL på om vi säger så. Så det blev ju minst sagt svårt att koncentrera sig. När den väl var över så fick man en ansiktsmask som skulle vara bra för nånting och tillslut beställde jag och mamma fransk pedikyr och hon manikyr också. Men eftersom jag biter på mina naglar så var det onödigt med manikyr för min del.
Detta tog ungefär hela dagen lång, sen blev det middag och sängdags.

Dag 2 , söndag
Vädret kunde inte bli sämre. Det SPÖregnade. Och då menar jag verkligen spöregnade. Jag har aldrig i hela mitt liv sett så himla mycket regn på en och samma gång. Det blev nästan översvämning på vissa restauranger och hotell. De fick stå och skura hela tiden för att få ut vattnet. Så den dagen var helt bortkastad.

Dag 3 , måndag
Vi drog ut på stranden, Kleopatrastranden som var lite längre bort än den som vi bodde nära. Dock så gick det så himla stora vågor så man fick inte bada, plus att det gick verkligen inte att bada. Vågorna var så starka att man inte tog sig i land ifall man nu hade gett sig ut en bit. Så det blev bara solning för våran del den dagen. Och på kvällen gjorde vi samma saker varje dag, dvs åt och gick på "stan" och shoppade lite. Hahaha, justja. Jag och Alex skulle köpa paraplyn för det regnade lite då och då och då gick Alex in på en affär på den gatan där man helst inte skulle handla på, Atatürkgatan. Han frågar efter paraplyn, två stycken och så springer en i väg och hämtar dem. Då han kommer tillbaka säger han att han ska ha 130 turkiska lira för båda (en lira är ca 6 kr). Men man skulle ju pruta på Atatürkgatan så Alex prutade till 100 och tyckte att det var bra gjort. Men då började jag ju tänka efter och kom fram till att då skulle de där paraplyna kosta 600 kr. Och jag sa ju det till honom men han lyssnade inte på mig, jag skrek nästan att det är ju 600 kr! haha, men ja. Han köpte dem iallafall. Så då blev han och mamma 300 kr fattigare.

Dag 4 , tisdag
Det var svinvarmt ute så vi gick ut tidigt på stranden, Östra den här gången. Där gick det att bada. Så ja, det var väl i stort sett allt vi gjorde den dagen. Fast på kvällen blev vissa lite magsjuka, Alex till exempel. Oturligt nog. Det gick aldrig över för honom heller så han hade verkligen otur.

Dag 5 , onsdag
Vi hade bokat en båttur ut runt Alanya där det ingick mat och diverse grejs. Skojsigt var det då det gick ganska stora vågor. Dock så hade Alex otur och var fortfarande sjuk så halvägs fick han ta en liten båt tillbaka till stranden och åka hem och vila. Vi andra mådde gott på båten. Fast jag mådde lite dåligt också, hade halsbränna nå så fruktansvärt. Och den gick aldrig över heller.

Dag 6 , torsdag
Vädret var okej på dagen sen på eftermiddagen blev det sämre och började regna så vi for hem ganska tidigt. Tråkigt med tanke på att det var våran sista dag.

Dag 7 , fredag
Hemresa, väldigt väldigt lång kändes den. Måste säga att det känns jävligt skönt att vara hemma och framförallt att få sova i sin egen säng som jag har tänkt göra nu.

Och en tråkig grej hände ju medan jag var borta. Först blev en av mina kattungar sjuk så hon som skötte dem fick ta bort den. Oturligt nog var det den som vi hade tänkt behålla. Sen dagen efter dog den svartvita också, de hade fått antingen tarmvred eller så förstoppning. Otur. Men vi har ju en liten kvar, Alien kallas han eftersom han ser lite mongo ut. Men annars i vanliga fall heter han Melker. Haha. Nä men nu ska jag sova!

Ha det bra. Bilder kommer in på pixbox senare.

Det som folket har sagt
Postat av: carro

ni verkar ju ha haft det riktigt mysigt och blivit REJÄLT ompysslade ;) haha pöss

2008-09-27 @ 09:46:19
URL: http://carolineli.blogg.se/

Säg det du vill säga här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

Din email: (bara jag som ser)

URL/Om du har egen blogg:

Din rad:

Trackback
RSS 2.0