Juni 11

I natt sov jag hos min underbaraste. Det hade jag längtat efter kan jag lova. Däremot hann jag inte vara med honom längre än en timma på morgonkvisten eftersom han skulle upp och jobba. Så jag begav mig hemåt till CSI tittandet som sker minst två timmar varje dag nu på sommarlovet. Så roligt har jag på dagarna. Ibland kan jag sitta några timmar framför datorn och göra ingenting. Men idag, kära vänner, så har jag kommit på det! medan jag satt här vid datorn så kom jag på att jag kan faktiskt göra vettigare saker som att sy om mina jeans till shorts. Verkligen smart. Men då finns ett problem bara, hur fungerar våran oldschool symaskin egentligen? det är en fråga jag måste ställa till min jobbande mor som är borta hela dagarna. Jag tror jag ska sysselsätta mig med något annat än att sy medans hon är borta, för man vet ju aldrig vad som händer då jag är i farten. Jag vill ju inte förstöra mina blivande jeansshorts på grund av att jag inte klarar av att hantera symaskinen.

Konstigt nog när jag är så uttråkad så gör jag inte bort jobbiga sysslor som städa, gå ut och rasta hunden och sånt. Utan jag sitter vid min datorn och verkligen hoppas på att nån liten människa ska ha uppdaterat antingen pixbox eller så bilddagboken. Men är det ofta nån gör det? nej. Så jag sitter mest och hoppas på dagarna. Och väntar förstås, på att CSI säsong 4 ska ladda klart. Dock så måste jag se klart säsong 3 först. Men det är snart avklarat. Efter jag sett klart det ska vi formatera om min dator i mitt rum eftersom den inte mår någe bra alls. Det är förvånande att den ens orkar spela upp en film eller hålla sig "vaken" de dagar jag har på den. Den får ju knappast vila heller eftersom den är dödsjuk, bland annat virus och trojaner men även en massa mer infektioner. Stackarn, se bara hur jag har behandlat den.

Jåjå, men senare idag/ikväll ska jag göra någon nytta. Jag ska minsann ge mig ut på farliga vägar, det vill säga ut och övningsköra med min far. Okej, det kommer gå åt helvete men det måste ju göras nån gång. Jag kan ju inte sitta och vänta på att jag ska bli bättre utan att ens öva. Så de som läser detta kan ju hålla sig inne ikväll för säkerhets skull. Jag vill ju inte ställa till med några bekymmer eller skador för nån nu när sommarlovet är här, eller snart här (för de som sommarjobbar). Och på tal om det så börjar jag på måndag, och tur är väl det för hemma i mitt hus händer det verkligen ingenting. Det kommer bara bli nyttigt för mig att få komma ut äntligen.

Och jag får ju inte glömma att jag ska ta mig i kragen och börja med de där jeansshortsen redan ikväll då mamma är hemma så jag får lite hjälp med det första paret. Sen kanske jag klarar av att sy de andra alldeles själv.

Det som folket har sagt
Postat av: Linnea

jamen då hade jag ju inte kunna åka med dig ändå XD ja snart så börjar vi, vi måste fara dit tillsammans! det vill jag , när ska jag göra de? ha så kul i arvidsjaur imorron =D haha! nu var jag också snäll att kommentera ;D

2008-06-12 @ 22:14:45

Säg det du vill säga här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

Din email: (bara jag som ser)

URL/Om du har egen blogg:

Din rad:

Trackback
RSS 2.0