14e december

Hello alla! nu är jag hemma i Öjebyn igen. Tänkte att jag ska berätta om min helg som tillbringades norrut, i Kalix.

Fredagen blev det mest bilresor fram och tillbaka till olika ställen. Bland annat till Kalix för att packa ur alla grejer och sen till Sangis för att äta. Därefter direkt till Haparanda där vi for till en MC-klubb. Jo, ni såg rätt. En MC klubb som var på något öde ställe i Haparanda. Där var det massor med läskiga typer som höll till med Eastside (H.A). Stora biffar med skinnjackor och rakade skallar. Ja, där satt vi tre från Piteå utan koppling till varken motorcyklar eller skinnjackor och Eastside. Lite vilse kan man väl säga att vi var där inne. Trots att de var lite läskiga enligt mig så var de faktiskt riktigt trevliga.

Sen var det ju dags för konserten i centrala Haparanda. Där spelade nått förband som bara skrek och skrek och skrek alla låtar igenom. Där hade vi inte tänkt sitta i två timmar till, utan då ville majoriteten tillbaka till den där mc-klubben men vi fick fara till Alex farfar där vi spelade monopol tills vi blev upphämtade igen.
Konserten var inte speciellt bra om jag får säga. Jag satt bara i soffan där på folkets hus och längtade till jag fick komma tillbaka till Kalix. Medan de andra gick och fotade och rockade till bandet så hann jag bli uppraggad av en sån där rakad kille med getskägg. Läskig typ, men jag lyckades ignorera honom och tillslut försvann intresset från hans del. Tack och lov för det.

Lördagskvällen spenderades i Kalix lugnt och tryggt. Vi såg två filmer, Step Brothers och Aladdin. Därefter gick vi och la oss, trots att klockan bara var barnet, haha. Men det var skönt att få sova tidigt iallafall.

Idag har vi hunnit med en hel del. Vi åkte norrut igen, närmare sagt till Alex farmor i Tornio. Där bjöds det på spaghetti och köttfärssås och sedan det nya köpcentrumet i Tornio. Jäklar alltså, det var stort och Ginatricot var hur stort som helst. Man fick nästan använda en kikare för att se till den andra sidan av butiken.

Och nu är jag hemma och myser med min sötnos till katt. Jag såg nu att jag hade 72 olästa blogginlägg på bloggkoll. Det lär väl ta tid ifall jag ska läsa alla dem.

Det som folket har sagt

Säg det du vill säga här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

Din email: (bara jag som ser)

URL/Om du har egen blogg:

Din rad:

Trackback
RSS 2.0